Medicover Benefits
Łatwe zarządzanie benefitami, elektroniczne wnioski oraz sprawna obsługa świadczeń abonamentowych.
SprawdźSystem kafeteryjny to nowoczesne podejście do świadczeń pozapłacowych, które zyskuje na popularności wśród pracodawców. Zamiast otrzymywać standardowy zestaw świadczeń, pracownicy mogą decydować, czy wolą np. prywatną opiekę medyczną, kartę sportową czy bony zakupowe. Elastyczność tego rozwiązania sprawia, że system kafeteryjny staje się coraz bardziej atrakcyjny zarówno dla pracowników, jak i dla firm, które chcą zwiększyć zaangażowanie oraz satysfakcję swoich zespołów.
System kafeteryjny to model świadczeń pozapłacowych oferowanych przez pracodawców, w którym pracownicy mają możliwość wyboru spośród różnych benefitów dostosowanych do swoich indywidualnych potrzeb. Pracownicy otrzymują pewną pulę punktów lub budżet, który mogą przeznaczyć na wybrane przez siebie świadczenia, takie jak:
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), czyli fundusz socjalny, to środki finansowe przeznaczone na wsparcie pracowników zgromadzone przez pracodawcę. Firmy, które zatrudniają co najmniej 50 osób (w przeliczeniu na pełne etaty), mają obowiązek utworzenia ZFŚS dla swojej kadry. Jednostki budżetowe i samorządowe muszą to zrobić niezależnie od liczby pracowników. Zakres świadczeń, które można sfinansować z opisywanego funduszu, określa ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz.U.2022.923).
Zgodnie z regulacjami zawartymi w tym akcie prawnym, pracodawca może przeznaczyć pieniądze z ZFŚS m.in. na usługi sportowo-rekreacyjne, różne formy wypoczynku czy ofertę kulturalną np. bilety do kina lub teatru.
System kafeteryjny umożliwia finansowanie benefitów zarówno ze środków ZFŚS, jak i środków obrotowych firmy.
Najlepszym i najbardziej praktycznym sposobem na wprowadzenie kafeterii w miejscu pracy jest dedykowana platforma internetowa. Pracownik ma łatwy dostęp do oferty świadczeń, a pracodawca może maksymalnie zautomatyzować proces administrowania ofertą. Zasila on system kafeteryjny określoną liczbą punktów i w ramach tego limitu pracownicy kupują interesujące ich benefity.
Większość osób poszukujących zatrudnienia uważa, że dodatki do wynagrodzenia są istotnym czynnikiem decydującym o wyborze pracodawcy. Świadczenia pozapłacowe to także ważne narzędzie do zatrzymania pracowników w firmie, zwiększenia ich zaangażowania i lojalności.
Realną motywację dają usługi spersonalizowane, które wpisują się w potrzeby konkretnych osób. W konsekwencji firmy odnoszą realne zyski: zwiększenie konkurencyjności, pozytywny employer branding, przyciąganie talentów i mniejszą fluktuację kadry.
Zadaniem każdej platformy jest z założenia sprawne zarządzenie ofertą świadczeń – zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i pracownika. Pracownik w przejrzysty sposób może dowolnie wybierać spośród zaproponowanych świadczeń, a pracodawca łatwo konfigurować ofertę, źródła finansowania, przydzielaną pulę punktów do wykorzystania przez osoby w działach lub zespołach czy też sporządzać potrzebne raporty.
Sprawdź również >> System motywacyjny pracowników – na czym polega?
Platforma kafeteryjna Worksmile służy do propagowania aktywności sportowej i zdrowego trybu życia wśród pracowników, ale też integrowania zespołów. To połączenie tradycyjnego systemu kafeteryjnego z usługami wellbeing, CSR oraz funkcjami budującymi społeczność. Integruje się ze znanymi systemami wewnątrzfirmowymi (Slack, Microsoft365, Google, SAP). Pracodawca może też indywidualnie dopasować ofertę usług do każdego pracownika w zależności od jego zaangażowania i wyników w pracy.
Platforma Worksmile to:
Kolejna znana kafeteria benefitów, która znalazła się na naszej liście, to Motivizer. Dostawca ten akcentuje potrzebę wspierania i osiągania wellbeingu wśród pracowników m.in. przez ofertę usług z zakresu aktywności fizycznej i wsparcia zdrowia emocjonalnego i psychicznego.
Platforma Motivizer to:
Kolejna propozycja to kafeteria MyBenefit z klasyczną i przejrzystą ofertą świadczeń z całej Polski, o modułowej strukturze.
Platforma MyBenefit to:
Carrotspot to narzędzie do zarządzania różnymi procesami: obsługą abonamentów i kafeterią benefitów, ale też tworzenia programów motywacyjnych i analiz. System pozwala zarządzać ZFŚS, tworzyć ankiety i kwestionariusze, określać i monitorować cele stanowiskowe i rozwojowe pracowników.
Platforma Carrotspot to:
Nais zapewnia, że wsparcie wellbeingu z pomocą platformy jest proste i nie wymaga dodatkowych umów pomiędzy pracodawcą, a dostawcą. Transparentna struktura pozwala na przyznanie środków, tak żeby pracownik mógł skorzystać z następujących benefitów:
Obieg dokumentacji odbywa się online. Żeby złożyć dowolny wniosek, wyrazić zgodę, wystąpić o dofinansowanie – wystarczy smartfon. Informacja zwrotna również pojawia się w formie elektronicznej, w aplikacji. Firma może skorzystać z narzędzi analitycznych, które dają wiedzę o wybieranych przez zespół benefitach, ale też wiedzę o tym, jak dana organizacja wypada na tle innych, korzystających z usługi Nais.
Wychodząc na przeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na elastyczne systemy kafeteryjne, Medicover Benefits stworzył własną platformę benefitową. Firma, która chce motywować pracowników, budować zaangażowanie oraz pozytywny wizerunek pracodawcy potrzebuje narzędzia o elastycznej formule, pozwalającej na dopasowywanie benefitów do preferencji poszczególnych pracowników. Jednocześnie musi to być narzędzie przyjazne w obsłudze, tak by automatyzować i przez to ułatwiać codzienną pracę zespołów HR. Platforma Medicover Benefits łączy wszystkie wyżej wymienione obszary.
Co zapewnia system kafeteryjny Medicover Benefits?
Platforma kafeteryjna Medicover Benefits to nie tylko wygodne zarządzanie benefitami, ale też inne elementy, które budują zaangażowanie kadry i wpływają na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wśród nich możemy wymienić grywalizację, kudosy, czy możliwość zorganizowania zrzutki na cele charytatywne lub związane z ważnymi okazjami i wydarzeniami społeczności biurowej. Z kolei Moduł Analityczny pozwala na bieżąco monitorować trendy, dotyczące zakupu benefitów oraz przedstawianie wyników w wizualnej formie (wykresy czy infoboxy).
Prognozuje się, że popularność systemów kafeteryjnych na rynku świadczeń pozapłacowych będzie rosła. Już teraz wiele organizacji zapewnia zindywidualizowane benefity pracownikom swoich firm, mając na uwadze efektywność tych rozwiązań. Warto dokładnie przyjrzeć się, czy zakres usług dostępnych w ramach danej platformy, będzie odpowiadać potrzebom naszego przedsiębiorstwa oraz czy oferuje przede wszystkim elastyczność, pozwala lepiej dostosować się do dynamicznie zmieniających się trendów, modelu pracy i potrzeb pracowników.
Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.
Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.