Menu:

Jak skutecznie budować markę pracodawcy?

Świadome rozwijanie marki pracodawcy przy rosnącej konkurencji oraz w trakcie zmagania się z rynkiem pracownika, to podstawa do pozyskania i utrzymania wartościowych pracowników. Kandydaci mają coraz większe oczekiwania dotyczące zadań, rozwoju, a także miejsca pracy i warunków zatrudnienia. Pracodawcy z kolei nie ustają w staraniach, aby przedstawiać swoją markę jako godną uwagi i jako miejsce, w którym warto zostać na dłużej.

Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy
Czym jest employer branding? Jak budować silną markę pracodawcy? Co składa się na pozytywny wizerunek pracodawcy?

Co buduje markę pracodawcy?

To, w jaki sposób firma postrzegana jest na zewnątrz, może być uzależnione od wielu czynników związanych zarówno z wewnętrznymi procesami i działaniami dla pracowników, jak i komunikowaniem wartości marki na zewnątrz. Chcąc świadomie budować employer branding firmy, konieczne jest zadbanie w pierwszej kolejności o działania, które dedykowane są pracownikom, a dopiero później postawienie na przygotowanie działań wizerunkowych na zewnątrz.

Na wizerunek pracodawcy składa się wiele wewnętrznych procesów i działań HR, m.in.:

Jeśli są one odpowiednio opracowane oraz dopasowane do pracowników, to w zasadzie gotowa jest baza do tego, aby komunikować na zewnątrz, to jakim jesteśmy pracodawcą. Spójność między wewnętrznymi działaniami a tym, co deklaruje się kandydatom, jest podstawą, aby budować przekaz dotyczący marki pracodawcy. Liczy się nie tylko atrakcyjne opakowanie oferty, ale to, by wewnątrz była ona faktycznie zgodna z deklarowaną obietnicą.

EVP (employer value proposition) – jak przekazać kandydatom swoją ofertę?

To, co jako pracodawca oferujemy zatrudnionym osobom i co wynika z naszych wartości, celów i sposobu działania mieści się pod pojęciem EVP (employer value proposition). Propozycja wartości zatrudnienia to niejako obietnica dotycząca warunków pracy w danym miejscu. Elementy dotyczące tej oferty powinny pochodzić z 3 poziomów:

  • ekonomicznego,
  • funkcjonalnego,
  • emocjonalnego.

Aspekt ekonomiczny dotyczy obszaru wynagrodzeń i pozafinansowych dodatków. Funkcjonalne EVP jest związane z rozwojem zawodowym, zespołem, czasem pracy i obszarem dobrostanu. Z kolei emocjonalne dotyczy kultury organizacyjnej, działań CSR wartości, reputacji firmy, czy ogólnie wizerunku firmy.

Należy zastanowić się nad tym, co jako pracodawca ma się do zaoferowania i co będzie wyróżniało nas na tle konkurencji. Optymalnie, jeśli jest się w stanie wybrać od 5 do 8 takich elementów, ubrać je w ciekawe sformułowania i korzystać z nich w przekazie dla kandydatów. Spisane obszary EVP powinny znaleźć się w zakładce kariera, w komunikacji do kandydatów, a także z nich powinny wypływać benefity, które przedstawia się w ogłoszeniu o pracę.

Jak zbudować dobry wizerunek firmy jako pracodawcy dla potencjalnego pracownika?

Jak kreować markę pracodawcy w obliczu potencjalnych kandydatów do pracy? Co może być czynnikiem decydującym i realną korzyścią podczas procesu rekrutacji w twojej organizacji?

Potrzeby współczesnego pracownika

W związku z tym, że zmienia się rynek pracy oraz ewoluują potrzeby pracowników, konieczne jest monitorowanie tego, co powinna zawierać oferta pracodawcy. Warto analizować raporty oraz zwracać uwagę na dopasowanie przekazu marki pracodawcy do grupy docelowej. Obecnie liczy się dobrostan, dbałość o zdrowie w każdym jego aspekcie, także psychicznym i ogólnie rzecz biorąc holistyczne podejście do funkcjonowania. Dlatego też chcąc budować markę pracodawcy, która będzie atrakcyjna dla pracowników, konieczne jest zwrócenie uwagi na zadbanie o wewnętrzne procesy i narzędzia HR, sposób zarządzania pracownikami, firmowe wartości oraz odpowiednio dopasowany system benefitów.

Raport ‘Benefity w oczach pracowników 2021’, przygotowany przez Sedlak&Sedlak wskazuje, że największy odsetek pracowników korzysta z dodatkowego pakietu opieki medycznej (71 proc.), co więcej – 82 proc. badanych zaznacza, że jest to dla nich ważny lub bardzo ważny benefit. Ponadto dla osób zatrudnionych istotna jest:

  • możliwość otrzymywania szkoleń (22 proc.),
  • dodatkowe dni urlopu (16 proc.),
  • opieka stomatologiczna (16 proc.).

Warto pamiętać, że pracownicy coraz bardziej świadomie podchodzą również do holistycznego postrzegania dobrostanu i zależy im na tym, aby benefity wspierały zarówno ich zdrowie fizyczne oraz psychiczne, ale także rozwijanie pasji i spędzanie czasu wolnego.

Kluczem do rozwoju marki pracodawcy jest czujność na zmieniające się potrzeby rynku pracy, elastyczność we wprowadzaniu zmian i spójność między działaniami a deklaracjami. Warto śledzić trendy, analizować badania, monitorować działania konkurencji i rozmawiać z pracownikami o tym, co jest dla nich ważne.

Bibliografia

  1. Benefity w oczach pracowników 2021, Sedlak&Sedlak
Opublikowano:
Powiązane artykuły:

Interesuje Cię nasza oferta? Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.

    Pokaż
    Pokaż
    Pokaż

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Pokaż

    Copyright © 2024 Medicover Benefits Sp. z o.o.
    Znajdź nas na: