Exit interview pozwala firmie na zebranie kluczowych informacji od odchodzącego pracownika. Jest to okazja, aby lepiej zrozumieć przyczyny rezygnacji z pracy i uzyskać cenne wskazówki na temat funkcjonowania organizacji, co może przyczynić się do zmniejszenia rotacji i poprawy atmosfery w pracy.
Exit interview to rozmowa przeprowadzana z pracownikiem odchodzącym z firmy. Jej celem jest zrozumienie powodów zakończenia współpracy oraz zebranie opinii na temat funkcjonowania organizacji. Proces ten pozwala pracodawcy zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz uzyskać konstruktywny feedback, który może przyczynić się do ulepszania środowiska pracy.
Rozmowa ma na celu:
Dzięki exit interview pracodawca może identyfikować wzorce odejść, np. powtarzające się problemy w zarządzaniu, brak możliwości awansu, zmniejszyć rotację pracowników w firmie oraz wzmocnić employer branding.
Exit interview zwykle przeprowadza przedstawiciel działu HR, bezpośredni przełożony współpracujący z pracownikiem lub osoba zewnętrzna zatrudniona w tym celu.
Exit interview powinno odbyć się w ostatnim dniu pracy lub w czasie wypowiedzenia. Może przybrać formę rozmowy bezpośredniej, ankiety online lub rozmowy telefonicznej.
Pytania, które warto zadać w trakcie exit interview to:
Exit interview nie jest obowiązkowe i pracownik ma prawo odmówić udziału w tym procesie. Ważne jest, aby pracodawca nie wywierał presji, a udział w rozmowie był w pełni dobrowolny. Brak udziału w exit interview nie może mieć negatywnych konsekwencji dla pracownika.
Exit interview dostarcza firmie nieocenionych informacji, które mogą pomóc w poprawie jej funkcjonowania. Dzięki temu procesowi organizacja może:
Sprawdź również:
Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.
Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.