Menu:

Praca zdalna a benefity – jakie są potrzeby pracownika na home office?

Wraz z przejściem wielu firm na pracę zdalną w okresie pandemii znacząco zmieniły się oczekiwania pracowników związane z benefitami, a co za tym idzie, także podejście firm do świadczeń pozapłacowych. Liczne udogodnienia w biurach postrzegane jako benefit, takie jak ekspresy do kawy, pokoje gier i relaksu, masaże w pracy, owoce, przekąski, integracje – to wszystko straciło na znaczeniu, a pracodawcy szukają innych sposobów na to, aby utrzymywać zadowolenie, zaangażowanie i kreatywność zatrudnionych osób.

Praca zdalna - benefity, które docenią Twoi pracownicy.
Możliwość wykonywania obowiązków zawodowych przy pomocy pracy zdalnej sprawiła, że coraz więcej pracodawców szuka nowych sposobów jak wspierać swoich pracowników na home office.

Praca zdalna – jakie powinny być benefity pracownika?

Dopasowane do potrzeb pracowników

Raport „Benefity w oczach pracowników 2021”, przygotowany przez Sedlak&Sedlak wskazuje, że: 71 proc. ankietowanych pracowników korzysta z dodatkowego pakietu opieki zdrowotnej, 82 proc. badanych zaznacza, że jest to dla nich ważny lub bardzo ważny benefit, 22 proc. zatrudnionych osób wskazało jako istotny benefit możliwość otrzymywania szkoleń, a 16 proc. respondentów ceni sobie benefity w postaci dodatkowych dni urlopu czy dofinansowania opieki stomatologicznej.

Warto pamiętać, że pracownicy coraz częściej postrzegają dobrostan holistycznie. Zależy im na tym, by dzięki benefitom mogli dbać zarówno o swoje zdrowie fizyczne, jak i psychiczne, ale także rozwijać pasje i ciekawie spędzać czas wolny.

Zdigitalizowane

Ważne, aby benefity pozapłacowe były dostępne online z dowolnego miejsca i w każdym momencie. Nawet jeśli część pracowników nadal korzysta z biura, a jedynie pewne grupy lub pojedyncze osoby pracują zdalnie, rozwiązania pozwalające na zdalny dostęp do systemu benefitów będą odpowiednie dla każdego. Dlatego dużo lepsze od owoców czy atrakcji stacjonarnych będą benefity, z których można korzystać, podczas pracy poza biurem. Jeśli pracownik może online, za pomocą kilku kliknięć wybrać to, na czym mu zależy, jest to dużo wygodniejsze i szybsze, niż gdyby każdorazowo zgłaszał zapotrzebowanie na określony dodatek do działu HR.

Dające możliwość wyboru

Im firma większa i bardziej zróżnicowana wiekowo, tym bardziej na znaczeniu zyskuje możliwość indywidualnego dobierania pożądanych benefitów. Warto pamiętać, że pracownicy na różnych etapach swojego życia potrzebują innego rodzaju wsparcia. Kafeteria, w ramach której zatrudnieni wybierają to, co jest dla nich najbardziej atrakcyjne, nie tylko zapewnia im wartościowy system. Firma również zyskuje, gdyż pokrywa jedynie koszty tych rozwiązań, z których pracownicy realnie korzystają.

Łatwe w obsłudze benefity pozapłacowe

Zarządzanie benefitami bywa bardzo czasochłonne, zwłaszcza jeśli ich oferta jest rozbudowana. Dlatego też ważne, aby wybrać taką opcję, która pozwoli zarządzać dodatkami pozapłacowymi w ramach intuicyjnego systemu i ograniczy liczbę pojedynczych dostawców. Niezależnie od tego, czy możliwość pracy zdalnej ma być rozwiązaniem na stałe, czy czasową możliwością, wprowadzenie kompleksowego systemu benefitów spełniających powyższe założenia wyróżni pracodawcę na tle wielu innych firm. Kafeteria online, dzięki której można zadbać o szeroko pojęty dobrostan pracowników, przyczynia się do wzrostu satysfakcji, zwiększa zaangażowanie i pomaga lepiej realizować cele biznesowe firmy.

Opublikowano:
Powiązane artykuły:

Interesuje Cię nasza oferta? Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.

    Pokaż
    Pokaż
    Pokaż

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Pokaż

    Copyright © 2024 Medicover Benefits Sp. z o.o.
    Znajdź nas na: