Menu:

Jak napisać ogłoszenie o pracę i pokazać benefity dla pracowników?

Posiadasz wolny etat i poszukujesz nowego pracownika? Rozwijasz swój biznes i potrzebujesz zespołu specjalistów? Firma poszukująca kandydatów, musi napisać skuteczne ogłoszenie o pracę, aby po pierwsze – znaleźć taką osobę, która spełni oczekiwania i po drugie – aby ten właściwy kandydat chciał podjąć się zatrudnienia w danym miejscu. Jak to zrobić?

Skuteczne ogłoszenie o pracę - jak znaleźć najlepszego kandydata
Pisząc dobre ogłoszenie o pracę, pamiętaj, by obok konkretnego opisu (nazwy stanowiska, lokalizacji biura, widełek wynagrodzenia), przedstawiać ofertę benefitów i innych świadczeń pozapłacowych.

Jak napisać ogłoszenie o pracę? Perspektywa pracodawcy

Pracodawca musi wiedzieć, jakiego profilu pracownika poszukuje, przygotowując ogłoszenie o pracę. Oczywiście dział kadr zajmujący się procedurami zatrudniania jest odpowiedzialny za dopilnowanie, aby wolny wakat zajęła osoba o odpowiednich kwalifikacjach.

Proces selekcji i rekrutacji odpowiednich kandydatów wymaga umiejętności z zakresu tzw. miękkiego hr – czyli mówiąc najogólniej, są to wszelkie działania wpływające na jakość pracy w przedsiębiorstwie, w tym wybór właściwego pracownika na dane stanowisko. Proces zatrudnienia może odbywać się wewnątrz firmy – można go również zlecać dostawcom zewnętrznym (outsourcing).

Przedsiębiorca, który ma konkretne oczekiwania wobec przyszłego pracownika, powinien jasno określić w ogłoszeniu o pracę stawiane wymagania.

Zakomunikuj przyszłym kandydatom czy dane stanowisko pracy wymusza posiadanie określonych uprawnień, wykształcenia lub doświadczenia. Jeśli wymarzony pracownik może się pewnych umiejętności nauczyć, a firma jest w stanie zainwestować w nową kadrę, zamieść listę wymagań w kategorii „mile widziane”.

Co powinno zawierać ogłoszenie rekrutacyjne? Perspektywa kandydata

Po drugiej stronie procesu rekrutacji stoi pracownik – potencjalny kandydat, osoba z własnymi doświadczeniami i oczekiwaniami wobec nowego pracodawcy. Skuteczna oferta pracy powinna zawierać kluczowe elementy, które przykują uwagę pracobiorcy.

Wystrzegajmy się ogólników, nieprecyzyjnych i niejasnych określeń oraz tzw. „informacyjnych zapychaczy”, które niczego wartościowego nie wnoszą do treści ogłoszenia rekrutacyjnego, ale mogą skutecznie zniechęcić do wysłania przez kandydata swojej aplikacji.

Wysłanie CV i listu motywacyjnego trwa krótko – tak samo jak ocena ogłoszenia rekrutacyjnego. Dobre ogłoszenie o pracę powinno zachęcić pracownika do aplikowania – przedstaw zalety miejsca pracy, przybliż ścieżkę kariery i możliwości rozwoju.

Co obowiązkowo powinno znaleźć się w ogłoszeniu? W ogłoszeniu o pracę należy umieścić zakres obowiązków i przedstawić najważniejsze informacje o firmie.

Co zamieścić w ofercie pracy?

ogłoszenie o pracę - co powinno zawierać?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Podkreślenie benefitów w ogłoszeniu o pracę

Po określeniu zakresu obowiązków i wymagań – czas na przedstawienie zalet przedsiębiorstwa. Pokaż, że jesteś atrakcyjnym pracodawcą. Zadbaj o odpowiednią strategię employer brandingu. Pracodawca powinien czytelnie zakomunikować, co ma do zaoferowania podczas pracy na danym stanowisku.

Skutecznym sposobem na owocny proces rekrutacji, jest inwestycja w narzędzia działów HR, jakimi są benefity, szczególnie te serwowane w postaci kafeterii (są wygodne, praktyczne, dają pracownikowi wybór).

Systemy benefitowe dostarczają szereg gotowych pomysłów i rozwiązań dla firm. Dzięki benefitom, określasz korzyści wynikające z pracy w danym miejscu – jeśli masz rozbudowany pakiet świadczeń pozapłacowych, to masz większą szansę zyskać dla firmy odpowiedniego pracownika. Ale nie zapomnij mu o tym powiedzieć w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Inwestycja w benefity to inwestycja w kadry

Daj pracownikowi szansę, aby wyobraził sobie siebie w Twojej firmie. Pisząc skuteczne ogłoszenie o pracę, szczegółowo przedstaw swoją ofertę. Pamiętaj o podkreślaniu niekoniecznie oczywistych dogodności, takich jak elastyczne godziny pracy czy możliwość pracy zdalnej, oraz benefitów wynikających ze stosunku pracy (zwłaszcza jeśli posiadasz ograniczone środki finansowe).

Dla wielu kandydatów ważniejszym argumentem jest dbałość o pracownika i atmosfera pracy – niż zwykła podwyżka wynagrodzenia. Przedstawiając w ogłoszeniu rekrutacyjnym ofertę benefitową, dajesz sygnał potencjalnym kandydatom, że dbasz o swój personel i że ludzie są ważni w przedsiębiorstwie.

Rozwój potencjalnych pracowników

Charakter miejsca pracy mierzy się tymi aspektami pozapłacowymi, które inwestują w politykę personalną. Być może utarte i standardowe oferty szkoleń czy warsztatów – uznane zostaną przez niektórych za „nudne”. Podkreślaj jednak zalety tego benefitu.

Nieoczywiste może być dla kandydata, że rozwój w firmie to nauka języków obcych, podnoszenie kwalifikacji na prestiżowych szkoleniach, czy zdobywanie cennych uprawnień (a niekoniecznie szkolenia produktowo-usługowe wpisane w obowiązek pracy). Pracodawcy oferują również czas na rozwój osobisty. Dodatkowe dni urlopowe lub wolne godziny na spędzenie czasu z rodziną, hobby, czy wolontariat. Obraz firmy dbającej o życie prywatne pracownika – to cenna korzyść dla wielu potencjalnych kandydatów.

Opis benefitów powinien znaleźć się w ogłoszeniu o pracę

Zadbaj o dobry wizerunek firmy i przedstaw ofertę benefitów prowadząc rekrutację pracowników.

Benefity sportowe i zdrowotne

Prywatna opieka zdrowotna oraz pakiet sportowy – to nadal bardzo atrakcyjne świadczenia pozapłacowe. Pamiętaj o tym, jeśli chcesz napisać dobre ogłoszenie o pracę, nawet jeśli wydaje Ci się to oczywiste. Rynek pracy jest pełen pracodawców, którzy jeszcze nie inwestują w te benefity, mimo iż pewne świadczenia są już niejako oczekiwanym standardem.

Jeśli oferujesz usługi z zakresu zdrowia i sportu – inne niż wszystkie – przedstaw je. A może macie drużynę sportową i szukacie kogoś do zespołu? To również może być atrakcyjna zaleta dla pracownika.

Czas pracy

Stabilność zatrudnienia to niezmiennie ważny czynnik motywujący do pracy. Istotne jest jednak również zachowanie odpowiedniego balansu pomiędzy czasem w pracy a życiem prywatnym. Pracownicy cenią sobie pewną „kontrolowaną niezależność”. Pomocne są zatem benefity ułatwiające codzienne funkcjonowanie i praktyczne zastosowanie koncepcji work-life balance.

Przedstaw możliwości elastycznego czasu pracy, podejmowania home office, skróconych godzin pracy w piątki czy etatu w niepełnym wymiarze godzinowym. Wielu pracowników poszukuje pracodawcy, z którym „można się dogadać” – zwłaszcza jeśli są rodzicami.

Dress code i inne korzyści

Pracodawcy mogą nie zdawać sobie sprawy z faktu, że pewne zachowania i atrakcyjne normy przyjęte w miejscu pracy – nie są oczywiste dla osób z zewnątrz. Zastanów się, co możesz jeszcze zaoferować potencjalnemu kandydatowi jako benefit? Czym wyróżniasz się na tle innych pracodawców, co może okazać się zachęcające do podjęcia pracy w twoich szeregach?

Przykładowo, wiele korporacji działających w określonych branżach, ma narzucony surowy i sztywny dress code. Działasz w podobnym sektorze, ale codzienny garnitur i garsonka jest dla ciebie obca? Napisz o tym przyszłemu pracownikowi. A może do pracy można przychodzić z czworonogiem? To również jest świetny pomysł i rozwiązanie dla wielu specjalistów – właścicieli psów – poszukujących pracy.

Czego unikać w ogłoszeniu o pracę?

Unikaj kopiowania napisanych ogłoszeń dotyczących pracy. Zwykle nie jest to dobry pomysł – zwłaszcza jeśli poszukujesz specjalisty w danej dziedzinie z określonego pokolenia i ze szczególnymi oczekiwaniami.

Oryginalny opis stanowiska pracy i przedstawienie w niebanalny sposób oferty korzyści – może okazać się strzałem w dziesiątkę w poszukiwaniu pracownika. Daj znać, że to miejsce pracy dla kreatywnych i otwartych ludzi, zgodnie z filozofią firmy.

Rekrutacja jest złożonym procesem i jeśli dzięki opisowi korzyści, możesz przedstawić się jako podmiot innowacyjny – podkreślenie obecności nietypowych benefitów, może być skuteczną metodą, która przyciągnie najlepszych kandydatów.

Dbaj o dobre samopoczucie swoich pracowników

Według raportu Deloitte, model pracy powinien być ukierunkowany na dobry nastrój pracowników i inwestycję w wellbeing jako w trwały element kultury pracy, ponieważ aż 97% respondentów przyznało, że dbanie o dobry nastrój zatrudnionych osób, jest po prostu obowiązkiem firmy.

Podkreślaj zalety miejsca pracy i przedstawiaj ofertę rekrutacyjną w taki sposób, jakbyś to Ty sam miał aplikować na to stanowisko. Benefity to korzyści, o których chcą wiedzieć Twoi przyszli i obecni pracownicy.

Bibliografia

  1. https://www.hays.pl/blog/insights/jak-napisac-skuteczne-ogloszenie-rekrutacyjne-
  2. https://erecruiter.pl/blog/unikalne-benefity-w-ogloszeniu-o-pracy/
  3. Raport Deloitte „Firmy odpowiedzialne w praktyce – Ludzkie oblicze technologii”
  4. Gazeta Wyborcza, 2020.03.14, str.11 „Benefity, czyli co motywuje pracowników BNP Paribas”
Opublikowano:
Powiązane artykuły:

Interesuje Cię nasza oferta? Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.

    Pokaż
    Pokaż
    Pokaż

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Pokaż

    Copyright © 2024 Medicover Benefits Sp. z o.o.
    Znajdź nas na: