Wsparcie dla Firm
Wspieramy firmy w realizacji celów HR i biznesowych.
Z nami osiągniesz więcej!
Insights Discovery™ to nowoczesne narzędzie psychometryczne, które służy do profilowania osobowości. Test kolorów – bo tak również jest nazywany – pokazuje jak zrozumieć samego siebie i innych, a w konsekwencji nie tylko lepiej się komunikować w życiu prywatnym, ale też efektywniej działać na gruncie zawodowym.
U podstaw testu Insights Discovery™ leży teoria kolorów i zaawansowany model osobowości szwajcarskiego psychologa Carla Junga. Według Junga osobowości można podzielić na trzy wymiary:
Na podstawie tej koncepcji w 1987 r. powstał Model Insights Discovery®. Jego autorem jest Andrew Lothian, entuzjasta dzieł Junga oraz założyciel Insights Learning & Development Ltd., czyli organizacji konsultingowej z siedzibą w Dundee (Szkocja).
Model Insights Discovery ma na celu rozpoznanie, zrozumienie oraz zaakceptowanie zachowań własnych i innych ludzi. Test Insights Discovery jest metodą samoopisową, która polega na udzieleniu odpowiedzi online na 25 pytań. Na bazie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu preferencji, tworzony jest profil indywidualnego stylu funkcjonowania. Profil indywidualny Insights Discovery™ opisuje ankietowanego w kontekście czynników, takich jak:
Jung definiował osobowość za pomocą pojęcia energii. Autor testu Insights zobrazował ją przy pomocy języka kolorów, tworząc układ energii kolorystycznych. Osobowości w tym teście dzielą się na cztery główne typy (zobrazowane za pomocą kolorów: niebieski, czerwony, zielony, żółty) oraz 72 typów szczegółowych.
Test kolorów możesz przeprowadzić w domowym zaciszu. Przygotuj się na kwestionariusz 25 pytań, które pomogą zidentyfikować Twój dominujący typ osobowości. Wygospodaruj trochę wolnego czasu (czas wykonania testu Insights to ok. 20 – 30 minut) i bądź szczery. Test osobowości wymaga uczciwości i samorefleksji, aby osiągnąć miarodajne wyniki.
Wyniki testu to wgląd w Twoją własną osobowość – jej indywidualne cechy, preferencje, style działania, mocne i słabe strony oraz potencjalne obszary konfliktu. Szczegółowe przeanalizowanie wyników, z pomocą legendy autorów testu, pomoże Ci lepiej zrozumieć samego siebie i uzyskać większą samoświadomość. Z tą wiedzą możesz dalej się rozwijać, wykorzystując swoje mocne strony i pracując nad tymi słabszymi.
Test kolorów znajduje zastosowanie w wielu aspektach życia – zarówno zawodowego, jak i osobistego. Może być przydatnym narzędziem m.in. dla pracodawców i rekruterów, szkoleniowców oraz osób, które chcą popracować nad swoją komunikacją z innymi.
Obszar HR bardzo skorzysta na przeprowadzaniu badania Insights. Dzięki niemu możliwe są skuteczne procesy rekrutacyjne i zarządzania personelem. Znając typy osobowości obecnych pracowników, rekruterzy mogą dobierać nowe osoby o komplementarnych osobowościach, tworząc zgrany, wydajny i uzupełniający się zespół.
Szkoleniowcy również powinni zainteresować się testem kolorów, chcąc podnieść jakość swoich usług. Wyniki Insights pozwalają szkoleniowcom lepiej poznać zarówno swoje słabe i mocne strony, jak i zalety i wady osób szkolonych. Z taką wiedzą można kłaść nacisk na obszary kluczowe dla rozwoju zawodowego danej jednostki.
Praca zawodowa to nie wszystko. Badanie Insights znajduje zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Dzięki niemu możliwy jest rozwój osobisty – poprzez m.in. poprawę relacji z innymi osobami oraz wyeliminowanie tych cech osobowości, które powstrzymują nas przed podejmowaniem odpowiednich decyzji.
Efektywność całego zespołu zależy od efektywności indywidualnej każdej poszczególnej jednostki. Dlatego zastanawiając się nad sposobem podniesienia wydajności pracowników, należy rozpatrywać przypadek każdego pracownika z osobna. Wyniki badania Insights pozwalają wskazać, przeanalizować i zinterpretować indywidualne cechy każdego z nich, a następnie pracować nad ich optymalizacją, by osiągnąć sukces – w postaci zgranego, efektywnego zespołu.
Znając indywidualne typy osobowości każdego pracownika, możesz kształtować zdrowe środowisko pracy, w którym te osobowości skutecznie ze sobą współpracują i się uzupełniają. Przykładowo, jeśli lepiej zrozumiesz, dlaczego pewni członkowie zespołu wolą bezpośrednią komunikację (typ czerwony), podczas gdy inni potrzebują czasu na zastanowienie się i analizę (typ niebieski), możesz stosować wobec nich odpowiednie metody komunikacji. Taka wiedza i świadomość pomagają budować wzajemny szacunek i tolerancję wobec różnic, bo jest podstawą efektownego rozwiązywania konfliktów i dążenia do celu. Tworząc zdrowe, optymalne środowisko pracy, zwiększasz efektywność zespołu, kreatywność pracowników i ich ogólną satysfakcję z pracy.
Rozwój jest możliwy jedynie poprzez eliminowanie słabości i wykorzystywanie potencjału. Jak to zrobić, jeśli nie znasz słabych i mocnych stron? Musisz rozpocząć od ich identyfikacji, którą umożliwia metodologia Insights. Poprzez analizę profilu Insights Discovery możesz m.in.: ulepszyć strategie komunikacyjne, prowadząc do płynniejszej, skuteczniejszej wymiany informacji oraz dzięki świadomości różnic w reakcjach na stresujące sytuacje.
Badanie Insights to szereg korzyści zawodowych i tych na polu osobistym. Umiejętne wykorzystanie wyników badania prowadzi do rozwoju w każdym obszarze życia.
Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.
Opowiemy Ci o naszym systemie i o tym, jak możemy dopasować ofertę do Twoich potrzeb i wymagań.