/ Partnerzy

Moda – sposób na wyrażanie siebie, a może wyznacznik czasu? Nasi partnerzy WearNext i Zalando

blank
pCzym-jest-moda-A-czym-nie-jest-Opisywanie-mody-stanowi-nie-lada-wyzwanie-ze-wzgldu-na-jej-wieloaspektowo-Moda-moe-by-na-emcoem-lub-to-emcoem-moe-j-stworzy-np-odzie-ubrania-akcesoria-dodatki-Dodatkowo-pojciem-modny-okrelamy-nie-tylko-kwestie-zwizane-...

Czym jest moda? A czym nie jest? Opisywanie mody stanowi nie lada wyzwanie – ze względu na jej wieloaspektowość. Moda może być na coś lub to coś może ją stworzyć (np. odzież, ubrania, akcesoria, dodatki). Dodatkowo, pojęciem „modny” określamy nie tylko kwestie związane z ubiorem, ale także wystrojem wnętrz, stylem muzyki czy nawet rodzajem zachowań. Trendy dotyczące różnych aspektów naszego życia są niczym innym jak modą – pojawiają się sezonowo i znikają ustępując miejsca kolejnym popularnym stylom.

Interesującym zjawiskiem jest także fakt, że moda to sposób na wyrażenie własnej niezależności i odrębności, z jednoczesnym ujednoliceniem społecznym, a nawet globalnym.

Moda – sposób, by wyrazić siebie

„moda jest wyrazem gustu zbiorowego, ma znaczenie symboliczne”

Moda niesie za sobą więcej niż tylko preferencje dotyczące ubrań, które nosimy. Pozwala nam łatwiej wychwycić cechy osobowościowe, ponieważ przez dobór takich a nie innych elementów garderoby, manifestujemy nasze podejście do życia, nasz charakter i styl.

Każdy ubiór łączy się z wartością estetyczną – zamierzoną, bądź nie. Styl ubierania się to również forma niewerbalnego komunikatu dla otoczenia. W świecie przyspieszonej komunikacji cyfrowej, nawet tak podstawowe formy jak ubiór „lubią być” błyskawicznie selekcjonowane przez odbiorców.

Moda – wyznacznik czasu

Odbiorcy współczesnej mody coraz częściej klasyfikują ją pod względem konwencjonalnym i oryginalnym, niż jako wyznacznik podziału klasowego czy ekonomiczno-finansowego.

Zmieniające się modowe trendy to wyznacznik czasu. Ubiór to wskaźnik indywidualności, fantazji, odwagi i śmiałości. Wiąże się niejednokrotnie z systemem zasad i wyznawanej filozofii.

Zauważa się, że konsumpcjonizm, jako wiodący, narzucany nam sposób życia, a przez to też wyznacznik jego jakości, przez ostatnie lata „zmęczył” wielu konsumentów. Zmienność mody determinuje przymus ciągłego kupowania i podążania za trendami. Zgubne myślenie, że tylko to co nowe, może przynieść satysfakcję kupującemu, sprawia, że rośnie świadomość konsumencka i pojawiają się zmiany w pojmowaniu mody.

Wraz ze wzrostem konsumpcji, rośnie potrzeba dbałości o środowisko i planetę. Ograniczenie zanieczyszczeń i odpadów generowanych w znacznej mierze przez branżę odzieżową sprawia, że w myśl doktryny zrównoważonego rozwoju, wiele firm podejmuje się inicjatyw proekologicznych.

  • Moda to kreator tożsamości w epoce indywidualizmu, w której jedną z koncepcji jest potrzeba autentyczności i samorealizacji;
  • Dzięki modzie wysyłamy niewerbalne sygnały dotyczące naszego stylu życia, charakteru, przekonań;
  • Moda to poczucie wyjątkowości i swoista wizytówka;
  • Styl ubierania się może wychodzić poza akceptowalne normy społeczne i kulturowe lub za nim podążać i trzymać się sztywno w jego ramach;
  • Moda niejednokrotnie zatacza koło i trendy sprzed kilkudziesięciu lat wracają do popularności po lekkim odświeżeniu.

Nasi Partnerzy

WearNext

Z troski o środowisko naturalne i z dbałością o przyszłe pokolenia, nasz benefitowy partner popularyzuje proekologiczne wybory. WearNext oferuje bardzo dobrej jakości, piękne, modne i stylowe ubrania z „drugiej ręki”.

Pamiętaj! Korzystanie z ubrań z drugiego obiegu jest jednym ze sposobów na indywidualną działalność w zakresie ochrony środowiska. Dodatkowo wpływa korzystnie na domowy budżet – ceny ubrań używanych są niższe niż tych nowych.

Medicover Benefits ceni działalność w stylu less waste i oferuje kody wartościowe na zakupy do WearNext.pl.

Nasz partner https://wearnext.pl/

Zalando

Nasz kolejny modowy partner również z dbałością podchodzi do kwestii ochrony naszej planety. W ramach zrównoważonego rozwoju oferuje modę przyjazną środowisku. W sklepie Partnera dostępny jest filtr i etykieta 'przyjazność środowisku', którą oznaczone zostały produkty należące do zrównoważonej mody ze względu na np. organiczną bawełnę lub recyklingowane materiały w składzie.

Zalando to wiodąca platforma sprzedażowa oferująca szeroki wybór modnych ubrań, butów, akcesoriów i dodatków dla Niej, dla Niego i dla Dzieci. W firmowej kafeterii oferujemy kody wartościowe na zakupy do Zalando.

Serdecznie zapraszamy https://www.zalando.pl

 

Źródła:

https://medicoverbenefits.pl/

https://wearnext.pl/

https://www.zalando.pl/mezczyzni-home/

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lhkpi4iTkS4J:cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-83bff2e2-f12e-4b2f-afe8-4e0dd805a068/c/Roman_Bromboszcz.pdf+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

https://www.researchgate.net/profile/Aleksandra-Perchla-Wlosik/publication/333210999_Konsumpcja_mody_a_tozsamosc_O_spolecznych_funkcjach_mody_i_zakupow_modowych/links/5ce293daa6fdccc9ddbf2410/Konsumpcja-mody-a-tozsamosc-O-spolecznych-funkcjach-mody-i-zakupow-modowych.pdf