/ Pracownicy

Jak zachęcić pracowników do wykorzystywania punktów?

pSystemy-kafeteryjne-zostay-stworzone-nie-tylko-z-myl-o-pracownikach-strongOczywiste-korzyci-pynce-z-benefitw-dostpnych-w-ramach-pracy-wspomagaj-dziaania-sektora-HRstrong-Pracodawca-chce-aby-pakiety-benefitowe-byy-jednym-z-fundamentw-polityki-persona...

Systemy kafeteryjne zostały stworzone nie tylko z myślą o pracownikach. Oczywiste korzyści płynące z benefitów dostępnych w ramach pracy, wspomagają działania sektora HR. Pracodawca chce, aby pakiety benefitowe były jednym z fundamentów polityki personalnej, zgodnej z wartościami firmy. Inwestuje i oczekuje, że systemy pozapłacowe spełnią swoje funkcje. Firma uatrakcyjnia swoje miejsce pracy, staje się bardziej konkurencyjna, dba o zatrudnione osoby. Dostępne na platformie Medicover Benefits świadczenia, wykorzystywane są przy pomocy punktów przyznawanych przez pracodawcę. Jednak co zrobić, aby zachęcić pracowników do wykorzystywania tych punktów?

Limit/No limit

Niektóre firmy określają limity czasowe na wykorzystanie otrzymanych punktów, które zamienia się na dostępną ofertę benefitową. Zależnie od przyjętej polityki, przyznawane, a niewykorzystane punkty czasami przepadają, a niekiedy są kasowane np. po upływie roku.

Nie zważając jednak na limit czasowy, powinniśmy stale zachęcać pracowników do wykorzystywania swoich punktów, wskazując ich zalety.

Informacja

Zadbaj o prawidłowy przepływ informacji w Twojej firmie. Może pracownicy zwyczajnie nie wiedzą, jakie przysługują im benefity z tytułu posiadanych punktów? Mailing, SMS czy informacje na tablicy ogłoszeń w miejscu pracy. Wszystkie te działania z pewnością pomogą  dotrzeć do pracowników z informacją.

Rozrywka

Przedstaw ofertę świadczeń pozapłacowych jako rozrywkę, którą można zaplanować online. Zdalnie, z domu, poza czasem spędzonym w pracy. Kafeteria dostarcza pracownikom szybkiej odpowiedzi – Co zrobić w czasie wolnym? Gdzie udać się z rodziną na weekend? Jak kupić taniej? Masz punkty, wymień je na jeden z dostępnych pomysłów. Pracodawca daje Ci możliwość zaplanowania swojego czasu lub zakupów, w bardziej przystępny sposób – to bardzo wygodne.

Rozmawiaj

Możesz bardziej precyzyjnie przedstawić korzyści płynące z wykorzystywanych punktów. Jeśli pokażesz swojemu zespołowi np. różnice cenowe „przed” i „po” wykorzystaniu określonych punktów – dla wielu osób, będzie to już wystarczający powód, aby spożytkować zdobyte kupony. Poleć miejsca i oferty partnerskie, w których Twoi pracownicy mogą wykorzystać zdobyte punkty.

Motywacja i „marketing szeptany”

Być może są już w Twojej firmie osoby, które skorzystały z oferty punktowej. Poproś je o wyrażenie opinii na ten temat. Pracownicy mogą powiedzieć kilka słów od siebie, polecić zakupy, opowiedzieć o zajęciach, w których uczestniczyły, streścić wyjazd lub szkolenie.

Czasami wystarczy, aby któryś z pracowników zaczął korzystać z punktów jako pierwszy. Wieści szybko się rozchodzą. Zakupy czy weekendowe atrakcje planuje większość osób, zatem jeśli wydając – oszczędzamy, to któż nie będzie chciał z tego korzystać?

Jeśli jest to możliwe, nagradzaj pracowników za udział w kampanii benefitowej.

Sprawdź ofertę Medicover Benefits https://medicoverbenefits.pl/