/ Pracownicy

10 rozwiązań, które spodobają się Millenialsom

pCyfrowe-pokolenie-Y-zwane-Millenialsami-to-osoby-urodzone-w-latach-1980-2000-ktre-znaczco-wpywaj-na-strategi-dzisiejszego-employer-brandingu-Zmiany-gospodarcze-oraz-cyfryzacja-w-niewtpliwy-sposb-nacechoway-nowe-pokolenie-ktre-miao-wiksze-moliwoci-ro...

Cyfrowe pokolenie Y, zwane Millenialsami – to osoby urodzone w latach 1980-2000, które znacząco wpływają na strategię dzisiejszego employer branding’u. Zmiany gospodarcze oraz cyfryzacja w niewątpliwy sposób nacechowały nowe pokolenie, które miało większe możliwości rozwoju i kształcenia się, niż osoby urodzone w latach wcześniejszych.

„Szacuje się, że do 2025 roku 75% wszystkich pracowników na świecie będą stanowili przedstawiciele Millenialsów”. Systemy kafeteryjne odpowiadają na oczekiwania tego pokolenia, które nadaje kierunek rynkowym trendom benefitowym. Millenialsi, cenią przede wszystkim swój czas wolny i koncepcję Work-Life Balance jako ideę „must have”.

Żyjąca w „globalnej wiosce nowa generacja”…

…szuka stale innowacyjnych rozwiązań. To ludzie zaangażowani, dla których komfort i atmosfera pracy, zajmuje wysoką pozycję w hierarchii wartości. Są nastawieni na rozwój. Chcą też, aby to czym się zajmują miało znaczenie, a nie było pustą wartością samą w sobie. Pracodawcy już wiedzą, jak bardzo opłacalna jest inwestycja w wewnętrzny employer branding. Odpowiednia motywacja, skrojone na miarę systemy benefitowe i ogólna strategia wellbeing – pozwolą spełnić oczekiwania tych cennych pracowników z pokolenia Y.

„Dla pokolenia Y „chcę” jest ważniejsze niż „muszę”, dlatego tylko 1,5 % badanych uważa pracę za przykry obowiązek. Potwierdzają to również inne raporty. Według badania Deloitte – „The Millennial Survey 2014”, przeprowadzonego w 26 krajach, aż 70 % studentów jest gotowa odrzucić ofertę pracy, jeżeli nie spełnia ona ich oczekiwań”.

Medicover Benefits pragnie przedstawić 10 gotowych rozwiązań, które spodobają się Millenialsom w Twojej firmie:

1. Profilaktyka

Zdrowie było i jest w cenie. Pracodawcy, którzy chcą wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich pracowników powinni zdawać sobie sprawę z faktu, że profilaktyka jest obecnie „standardem”, a nie ekskluzywnym dodatkiem pozapłacowym.

W pracy wiele czynników może wyzwalać niezdrowe nawyki. Stres, nadmiar obowiązków, deadline za deadlin’em i jeszcze siedzący tryb pracy – a przy tym nieodpowiednia dieta czy nałóg tytoniowy. To gotowa recepta na schorzenia i choroby.

Strategia pracodawców, powinna być ukierunkowana na profilaktykę. Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Pracodawcy wprowadzają do kafeterii np. współpracę z dietetykami, psychologami i coachami.

2. Zdrowie

To nie jest tak, że podstawowa opieka zdrowotna jest już passé. Program ochrony zdrowia, w postaci pakietów medycznych, choć już wpisany w standard, jest nadal jednym z najbardziej oczekiwanych TOP benefitów oferowanych przez pracodawców. Cenią go pracownicy różnych pokoleń, nie tylko Millenialsi.

Pakiety medyczne umożliwiają konsultację lekarską z wieloma specjalistami – nie tylko z internistą. Pracownik może wykonać badanie podstawowe, cykliczne, przesiewowe, laboratoryjne na zlecenie oraz szereg zabiegów medycznych.

3. Sport

Pracodawcy propagujący aktywność fizyczną, wpisują się w oczekiwania pokolenia Y. Pakiety sportowe, dające możliwość uczestniczenia w zajęciach fitness czy pójścia na siłownię, wypełniają czas wolny poza pracą, który Millenialsi bardzo cenią. Praktyczne narzędzie, w postaci wejściówek do obiektów sportowo-rekreacyjnych, może być dowolnie rozbudowywane. Jest to przydatne rozwiązanie dla pracodawców, chcących utrzymać pracownika w firmie i idealny sposób na motywację do pracy w danym miejscu.

Kafeteria spełnia wiele funkcji. Jest to sposób na wyróżnienie swojej firmy na rynku. Pracownik ma możliwość zorganizowania sobie dnia powszedniego lub weekendu czasami w bardzo nieoczywisty sposób. Medicover Benefits posiada szeroką ofertę usług sportowo-rekreacyjnych dedykowanych również Millenialsom.

4. Rywalizacja – klub sportowy & gry

A jeśli już o sporcie mowa: rywalizacja sportowa wzbudza wiele pozytywnych emocji. Spędzamy czas wśród ludzi, jesteśmy zaangażowani, robimy coś dobrego – razem, zespołowo. Taką formę ‘wspólnoty’ ceni sobie właśnie pokolenie Y. W firmach powstają kluby sportowe, odbywają się rozgrywki drużynowe czy spotkania pasjonatów w danej dziedzinie.

W oczekiwaniu na satysfakcję z wykonywanej pracy, wielu pracodawców wprowadza punktowany system gier, które pracownicy wymieniają na nagrody. Kafeteryjna pula obfituje w rozmaite benefity. Od tych bardzo przyziemnych motywatorów tj. samochód na weekend, po coś dla ciała i duszy – np. wizyta w SPA, masaże, wyjazdy.

Medicover Benefits ułatwia motywację do pracy z pakietem rekreacji dostępnych na platformie. Employer branding w takim wydaniu, to skuteczne narzędzie marketingowe, wzmacniające relacje z pracownikami.

5. Work-Life Balance

Zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym, wpisuje się w kanon współczesnych oczekiwań względem „pracy idealnej” i „pracodawcy z wyboru”. Skończyły się czasy, gdzie miarą sukcesu była liczba nadprogramowych godzin spędzonych w pracy. Millenialsi, to pokolenie świadomych ludzi, oczekujących zdrowego balansu.

Wydajny i efektywny pracownik to taki, który jest wypoczęty i zadowolony, a nie zmęczony i sfrustrowany. Pracodawcy to wiedzą, a jeśli w Twojej firmie jest inaczej, zastanów się, co możesz zmienić. Jeśli istnieją możliwości, które pozwolą pracownikowi lepiej funkcjonować, może wystarczy z nich skorzystać i wprowadzić inny, elastyczny system pracy lub pozwolić na home office? Skorzystaj z gotowych i przystępnych ofert motywacyjnych dla swoich pracowników.

6. Wellbeing

Tym się właśnie objawiają rewolucyjne działania wprowadzane w miejscach pracy. Wellbeing to innowacyjne myślenie i najlepsze praktyki, jakie mogą stosować działy HR w odpowiedzi na oczekiwania Millenialsów.

„Top Employers praktykują rozwiązania, które zapewniają pracownikom swobodę i elastyczność, równoważą czas pracy i zainteresowań, wprowadzają zdrowy styl życia do codzienności zatrudnionych osób”.

Istnieją firmy, wprowadzające ‘dobrostan’ jako integralną część rozwoju pracownika. Począwszy od usług concierge, opieki nad dziećmi, po sesje medytacyjne, osteopatyczne czy coaching.

Systemy kafeteryjne wspierają zaangażowanie pracowników, budują motywację do pracy, są praktyczne. Dzięki tym rozwiązaniom kształtują się dobre relacje zespołu, rodzą pozytywne emocje i tworzy właściwy employer branding.

7. Nowoczesne systemy motywacyjne

Należy stosować odpowiednie techniki angażujące pracowników w projekty i cele firmy. Wprowadzaj zasady, które będą zrozumiałe i przejrzyste dla Twojego zespołu. Jeśli gratyfikujesz tylko część personelu, pomimo starań pozostałych członków, nie dziw się, że spada produktywność i chęci do pracy.

Zwróć uwagę na to, co możesz zrobić, aby zmotywować pracowników do wykorzystania maksimum potencjału. Doceniaj kreatywność, pomysłowość, nowoczesne metody działania. Millenialsi właśnie tym się cechują. Są prekursorami niekonwencjonalnych rozwiązań i sposobu myślenia w wielu dziedzinach. Dostosuj zatem ofertę motywacyjną firmy, do aktualnych oczekiwań swoich pracowników. Sprawdź, jakie obecnie rozwiązania benefitowe podsuwa kafeteria.

8. Mieć wpływ na działanie

W dobie Internetu, przepływ informacji stał się błyskawiczny. Upraszczając: akcja = reakcja, a jeśli jej brak, to oznacza to najczęściej, że wszystko jest w porządku. W zderzeniu z praktykowanymi nadal ocenami rocznymi pracowników, taki system mocno koliduje z potrzebami natychmiastowymi, jakimi jest np. constant feedback. Tutaj przełożony, ma możliwość realnie i rzetelnie oceniać działania bieżące pracownika. Sprzyja to rozwojowi, usprawnia działania oraz zmniejsza ryzyko wprowadzania dużych poprawek w realizacji obowiązków.

Zderzenie w miejscu pracy różnych pokoleń, może doprowadzić do błędów w komunikacji wewnętrznej, a to z kolei do braku zrozumienia i rezygnacji. Millenialsi chcą mieć wpływ na działanie firmy, realizację strategii biznesowej, chcą dzielić się pomysłami, widzieć namacalne efekty swoich praktyk. Jeśli nie otrzymują szybkiej odpowiedzi na swoje działania, do czego przyzwyczaiła ich cyfryzacja i ciągłe zmiany, to tracą motywację do wykonywanej pracy.

9. Rozwój

Millenialsi nie lubią stagnacji. Pracownicy z pokolenia Y pragną się rozwijać, szkolić i doskonalić. Chcą brać udział w kursach językowych, warsztatach czy sesjach coachingowych. Jeśli nie wiedzą, jaki drzemie w nich potencjał lub jeśli nie mogą ujawnić swoich kompetencji – mogą narazić się na wypalenie zawodowe. A tego z pewnością chce uniknąć pracodawca i sam pracownik.

10. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Pracownik z pokolenia Y wysoko ocenia swoje możliwości – zatem nie chce angażować sił i środków we współpracę z pracodawcą z niechlubną opinią. Doskonały employer branding to taki, gdzie pracownicy czują się potrzebni, a środowisko pracy sprzyja rozwojowi. W takich firmach, inwestuje się po prostu w kapitał ludzki. Zadbaj o dobrą komunikację w przedsiębiorstwie. Doceniaj krytykę, wprowadzaj zmiany, oczekuj informacji zwrotnej od zatrudnionych osób.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą motywującą do pracy. Tutaj każde pokolenie znajdzie coś dla siebie.

Medicover Benefits to platforma ułatwiająca relację z pracownikami, partnerami i klientami firmy. To rozwiązania wspierające działy HR -> https://medicoverbenefits.pl/

Źródła: